Followers Remaja Purba

Thursday, January 11, 2018

Tuah Ayam Nampak di Kaki..



Bila hati terluka, bermakna Allah S.W.T sedang menguji. Kena yakin padaNYA. Lagipun kita hidup bukan untuk buat dosa. Kita bukan hidup untuk sentiasa membenci orang lain dan biarkan emosi mengawal kita. Kita hidup kerana Allah S.W.T. - Novel Playboy Paling Romantik-


Damn!Serious..
Hati aku terusik mengenai sesuatu.


Aku teringat satu kisah silam di mana dia yang kugelar sahabat baik tidak boleh menerima keputusan di mana aku beroleh sesuatu yang mengubah keadaan aku. Terasa kecewa kerana dia mengelak dari berbual denganku. Allahuakbar! Itulah yang aku rasai ketika ini walau situasinya sedikit berbeza.

Rezeki itu milikNYA dan bila kita mempertikaikan mereka yang menerima, itu seolah-olah menidakkan keputusanNYA. DIA lebih mengetahui apa yang akan berlaku pada masa hadapan. Mungkin saat ini, itu bukan menjadi milikku tapi siapa tahu akan datang ibarat kata pepatah - 'Tuah ayam nampak di kaki, Tuah manusia tak siapa yang tahu.'

Maka, jauhkanlah perasaan kecewa, iri hati, tak puas hati dari menguasai hati. Janganlah hati menjadi hitam.. Nauzubillah.. Terima kasih buat mereka yang rapat kerana sudi mendengar luahan hati Mak Budak disebabkan rasa kecewa tersebut.

Apa-apapun.. ini sentiasa tersemat dalam hati.. 'Sahaja aku melakukan tugasan tersebut kerana Allah S.W.T, KAU jauhkanlah perasaan negatif dari menguasai diriku.'


DAN..
Selama inipun aku menyiapkan tugasan demi organisasi bukan untuk diri sendiri. Aku tak nak mereka yang terlibat dengan program-program berkaitan tidak disusahkan kerana bantuan lewat tiba. Takde salahnya kita hulurkan bantuan walau ianya bukan tugasan hakiki kita. Tolong-menolong itu kan satu amalan yang mulia.. yang penting everything is under control.



StatusHati: Berdiam diri adakalanya lebih baik..



2 comments:

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...