Followers Remaja Purba

Monday, June 5, 2017

Mimpi buruk..?


Baru-baru ni aku bermimpikan ular..
Aku jarang sebenarnya mimpi yang melibatkan ahli keluarga aku, nak pulak yang ada kaitan dengan ular.

Kali ni dalam mimpi tersebut, situasi kejadian di rumah mak aku.
Aku yang baru nak masuk dalam bilik air, terpandang ada seekor anak ular tedung berwarna hitam berbelang kuning sedang memanggungkan kepalanya. Aku terkaku melihatnya. Namun, bila melihat ular tersebut tidak agresif, aku dengan perlahan berundur keluar dari bilik air, ular itu pulak turut perlahan-lahan bergerak keluar tanpa cuba memberi ancaman pada ahli keluarga aku. Syukur ular tersebut langsung tak cuba nak 'mengusik' anak-anak aku.. ibarat 'aku tumpang lalu ye.'


Bila ular tersebut berjaya keluar dari rumah, ia terus diterkam oleh kucing yang dah sedia menanti dan bergelut di depan  rumah. Akhirnya kedua-kedua haiwan tersebut mati di halaman rumah mak aku. Anak ular tedung tersebut mati kena gigit dan kucing pulak mati dibelit. Dalam hujan, aku cangkul tanah depan rumah untuk menanam kedua-dua haiwan tersebut.

Namun, bila sesekali teringat..
Terfikir kenapa ye aku mimpi sebegitu?
Moga tiada sesuatu yang kurang baik menyinggahi keluarga aku.. Aamiin



Atok Muo pulak cuma mengatakan hanyalah mimpi buruk tu..
Siap suruh mintak air tangkal dekat ustaz..
Hahaha.. datanglah mengarut atok ni..
Apa-apapun aku mengganggapnya hanyalah mimpi semata..



StatusHati: Rindu dengan suasana kampung..



4 comments:

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...