Followers Remaja Purba

Saturday, December 31, 2016

Apakah hasil disebalik azam 2016?


Dulu..
Masa zaman Budak Purba..
Asal nak masuk awal tahun je mesti berazam itulah.. berazam inilah.. yang mana pengakhirannya tak jadi apa..


Kemudian..
Masuk je zaman Remaja Purba..
Keinginan nak menguruskan badan tersemat di hati. Berkobar-kobar.. memuncak-muncak nafsu semangat jadinya. TAPI.. azam hanya tinggal azam. Mengembang bagai kuih pau kembang sedang dimasak waktu itu..


Kini..
Dah masuk zaman Mak Budak ni..
Tak usah cakaplah, aku mampu terliur melihat orang lain slim cantik elok terletak body dia. Aku..? Chef Hubby dah bagi hint pun tapi aku masih lagi tak sedar diri.


Akhirnya..
Pada Januari 2015.. setahun yang lepas..
Semangat membara.. dari puncak ingin ke angkasa. Dibantu oleh #GengMentalku, aku memulakan misi kuruskan badan secara sihat walafiat..


Alhamdulillah..
Januari 2017 ni genaplah dua tahun jatuh bangun duduk baring dengan misi tersebut.
'Nak kurus senang, nak maintain tu yang susah.'

Sebab tu aku bosan menyampah bila ada yang berazam nak kurus.. habaq satu kampung.. tapi at the end tak jadi apa. Kau buat dulu.. buktikan dulu baru boleh pukul canang sekariah tempat hang tinggal.

TAPI..
Andai lepas ni ada yang nak tahu macam mana aku boleh berjaya, maaf cakap aku tak boleh share. Takut nanti ada yang cakap.. 'Jangan ikut cara dia diet nanti jatuh pengsan sampai masuk hospital.' Itu komen bagi mereka yang tak tahu kisah sebenar. 


Apa-apapun.. aku dah berjaya buktikan yang aku mampu maintain kan apa yang aku dah usahakan dalam masa dua tahun ni. Satu tempoh yang bukan sedikit habaq hang. 

DAN..
Penutup bagi Tahun 2016, dua kali pakej percutian semalaman dan 3 hari 2 malam yang diberikan khas oleh pihak hospital membuatkan aku tidak diberikan ruang untuk tidak makan seperti di SINI..


2017..
Walau kau akan muncul jua.. tapi aku takkan sesekali mengaku yang aku dah tua sebab aku tetap maintain sebagai Mak Budak a.k.a Remaja Purba sampai bila-bila. Kahkahkah.. nampak nau tak boleh terima kenyataan yang usia kau tu dah bertambah Mak Budak ooii..



StatusHati: Goodbye 2016.. Welcome 2017.. please be nice to me..



3 comments:

  1. Sekejap aje masa berlalu. Nak jadi Mak Budak pula.

    ReplyDelete
  2. semoga tahun depan lebiah baik dari tahun ini. Amin.

    ReplyDelete
  3. huk huk...samalah saya punn....azam nak kurus xpernah tercapai. Salam Tahun Baru 2017 :)

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...