Followers Remaja Purba

Saturday, October 3, 2015

Bila tak mampu melawan ketagihan


Sejak dah berumah takde tangga ni..
Penyakit membeli novel semakin berkurangan..
Hanya novel Ramlee Awang Murshid jadi koleksi aku..

Kebelakangan ni aku hanya meminjam dari salah seorang BFF aku di office..
Bukan sebarang pinjam tau..
Novel yang baru dibeli masih berbungkus plastik aku pinjam..
Mengalahkan tuan punya novel aku punya perangai..
Tapi pakej pemulangan selepas baca siap berbalut kemas novel-novel beliau..
Dia pulak yang segan nak bagi aku pinjam..
Adakala bukan aku baca pun..
Dah balut kemudian pulangkan.. tu yang dia maleh nak bagi aku pinjam..
Tapi biasanya aku dapat je pinjam sebab aku paksa.. wakakaka..

Aku suka tengok novel-novel tu cantik kemas berbalut..
Sebab pernah aku pinjam novel tu dah buruk.. pulak tu tak berbalut..
Sejak dari tu segala novel yang aku pinjam jadi mangsa balut..
Sampaikan dia dah tahu novel mana yang aku dah baca atau belum.. kehkehkeh..

Semalam tiga buah novel aku bawa balik..
Baru habis baca sebuah..
Inilah punca utama aku maleh nak online..
Baik di FB.. Blog mahupun chat..

Nak jogging..?
Lagilah takde mood..
Alasan klise: Jerebu..
Walhal minggu depan aku ada game..
Stamina pun takde.. homaii..



StatusHati: Waktu bersamamu banyak benar kenangan tercipta..



7 comments:

  1. Ramai betul kata novel RAM ni best...
    Saya bukan kaki novel...
    Tapi sebab sana sini org sebut namanya..saya terasa nak gi cari baca..hahaha

    ReplyDelete
  2. Dalam kesibukan kerja sempat juga membaca novel ya...baiknya hati rajin membalut novel yg dipinjam.

    ReplyDelete
  3. ketagih baca novel?..well, kita samala..haha..Ramlee Awang Murshid mmg the best..hehehe

    ReplyDelete
  4. Dah habis baca n nak pulangkan pn kena berbalut mcm baru beli tu ka? Hehe

    ReplyDelete
  5. Novel2 falsya kt umah dh jadik tukun dh kak..wat masa nie xmampu nak selak page novel..

    ReplyDelete
  6. RAM best kan kak hihihih

    sama la tabiat kita ni. suka balut buku atau novel. siap bagi amaran lagi. tak boleh baca selagi buku tu kita tak balut. tak suka tengok kalau kulit dia terkopek ke ape ke

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...