Followers Remaja Purba

Monday, September 7, 2015

Masih tak berkesan..??!


Kisah pagi tadi..
Perasaan tak sabar menguasai diri..

Kali pertama..
Sabar..

Kali kedua..
Kunyalakan high beam..
Masih tak berkesan..?

Kali ketiga..
Pakej aku bagi..!!
Nyalaan lampu tinggi dan sekali kubunyikan hon..

Pun masih takde perubahan..
Alahai.. tuan punya kereta dotdotdot..
Please lah.. waktu kemuncak orang nak pergi kerja ni..
Jalan pulak dekat Federal Highway yang dah memang sedia sesak..
Ditambah dengan aku yang tak berapa ok ni ha..
Memang menguji kesabaran aku yang tak tebal mana ni..
Orang dah bagi 'hint' pada dia pun, masih buat dunno..
Ni kalau dapat dekat samseng jalanraya, viral sekejap aku rasa..


Aku pun pernah kena diberi high beam..
Aku pun pernah kena hon..

Tapi..
Sebagai pengguna jalanraya yang dikongsi bersama..
Aku akan angkat tangan sebagai tanda maaf..
Kalau aku rasa dia tak nampak, bukak tingkap angkat tangan tinggi-tinggi sebagai kata maaf..
Sekurang-kurangnya sejuk sikit hati dia kan..

Dalam kes aku pagi tadi..
hurmm... haram..
Memang jenis yang tak peka dengan keadaan keliling..
aarrggghhhhh... stress mak nak... stress..
Bertambah berdenyut-denyut sakit kepala aku dibuatnya..


Ok.. dah..
Let focus dengan kerja yang menanti ni..
Campak ke tepi perasaan tu..
Tarik nafas.. hembus nafas..
Say cheese... senyum..


StatusHati: Mampukah bertahan perasaan ini..


14 comments:

  1. perangai driver sekarang ni makin menjadi2 kak.. saya yg duk kat sebelah ni je pun stress...

    ReplyDelete
  2. Salah satu scenario biasa di negara kita
    Sebab itu ramai yg kena darah tinggi - stress pepegi buta:(

    ReplyDelete
  3. adeh mana boleh sabar kalau mcm itu gayanya...

    ReplyDelete
  4. What happened kak?..haihhh, gitu la kan kak..drive kat kl nie mmg menguji kesabaran..cube bersabar pun xleh nak sabar..

    ReplyDelete
  5. memang driver malaysia ni macam2 perangai...nak2 time hujan atau lepas hujan peak hours..stress

    ReplyDelete
  6. susah juga xmau bertolak ansur ni kan.

    ReplyDelete
  7. di lema yg harus di tempuhi tiap2 hari pada yg keluar nak mencari rezeki utk keluarga...geram kan kalau jumpe orang2 yg macam ni....sabo bebanyak ye dik

    ReplyDelete
  8. Kadang2 ada pengguna jalan raya ingat dia sorang yg bayar road tax, itu masalahnya...

    ReplyDelete
  9. laki ke pempuan kak? kete malaysia ke import? kete baru ke lama? org muda ke lama?
    heheheh sbb itu semua penymbang pada gejala2 besar kepala ini...
    jenis yg lagak rasa jln tu dia punya

    ReplyDelete
  10. geram kalau jadi mcm tu kan.. stress

    ReplyDelete
  11. ni mesti jenis bawak keta kat kanan keras kat situ sedangkan drive lembs yakmat kan?

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...