Followers Remaja Purba

Monday, September 20, 2010

Raya Sakan Tahun ni

10 SEPTEMBER 2010 (Jumaat) bersamaan 1 Syawal 1431

Hari Raya Tetap Tiba. Tahun ni memang happening bagi aku dan family – sebagai ‘balas dendam’ tahun lepas.


Raya Pertama:
Plan asal – balik kampung raya kedua tapi last minute petang raya balik, bertambah terujalah aku tapi aku cuma sempat jumpa dan salam kedua ibubapaku pada petang dan malam raya kedua gara-gara aku beraya di Meru dulu.


Model di pagi raya.


Raya Kedua
Masih beraya di rumah nenek, mak dan pak sedara.


Ragam anak-anakku. Merengek-rengek nak naik. Diorang ingat lembu tu kuda agaknya tapi bila anak lembu tu datang dekat takut pula.


Raya Ketiga dan Keempat:
Memula pergi kenduri kahwin kakak member off aku dekat Merlimau. Kemudian terus ke Muar – beraya lagi dan lagi dan lagi. Bila banyak jalanraya maka banyaklah yang masuk dalam mulut dan poket ibunya ni. Hehehe...


Aksi memanjat, akibat kenakalan si adik, ibu jari kaki dia terhempap dek pinggan kaca, walaupun takde apa-apa tapi lebamlah juga.


Raya Kelima
Destinasi: rumah sepupu di Tampin, makan lagi. Agenda sebenar perg rumah dia sebab nak ambil bekas susu anakku tertinggal kat rumah mak dia masa raya pertama hari tu. Ni kes aku lupa!

Malam – gerak balik Meru.
Kak Irah dari raya pertama sampai nak balik Meru, asyik mengomel kita nak ke mana ni ibu? Asyik-asyik balik kampung sebab dia pening banyak tempat kitorang pergi.

Sampai rumah – jiran datang beraya.


Masih dalam mood raya, cuti pun seminggu jadi raya sakanlah, takde cerita lain selain dari raya.

No comments:

Post a Comment

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...