Followers Remaja Purba

Friday, October 2, 2009

‘meow’ ku mati

02 OKTOBER 2009 (Jumaat)

PETANG:
Aku perasan air dalam balang ikanku nampak keruh sedangkan baru je tukar air kelmarin, kenapa ni? berdebar-debar aku. Apa yang aku takuti akhirnya menjadi kenyataan - 'meow’ ku mati. Kepala meow aku dah tegak ke atas, rasa sedih sangat, kalau sebelum ni aku selalu borak-borak dengannya tapi...



Aku bercadang nak bawa meow aku balik dan tanam kat rumah, tak sampai hati nak buang dalam tong sampah, member office suruh buang je tak pun goreng untuk esok sebab esok kan nak buat open house.

****************************************************

(UPDATE)

MALAM:
Sampai di rumah, ‘meow’ ku itu ditanamkan di bawah pokok kedondong.


bersungguh anak-anakku tengok keadaan meow aku, kenapa ikan ibu mati? kesian dia?



bersemadi akhirnya.

No comments:

Post a Comment

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...