Followers Remaja Purba

Friday, September 19, 2014

Percutian pendek di Muar..



16 September 2014 yang lepas..
Aku mengambil peluang bercuti rehat bersama keluarga kecik aku di kampung.. atas alasan nak ambil barang aku yang tertinggal masa Raya Aidilfitri hari tu.. walhal boleh je pos..
Terima kasih pada hubby yang sanggup melayan kerenah aku.. tak kisahlah aku kena pandu balik kampung sekalipun.. janji hubby ada sekali.. ekekeke..


Bermula dari rumah..
Sempadan Negeri Selangor.. lepas..
Sempadan Negeri Sembilan.. lepas..
Sempadan Negeri Melaka.. lepas..
Sempadan Negeri Johor.. akhirnya aku di sini..


Pertama kali aku menggunakan Plaza Tol Bukit Gambir ni..
Sebab biasanya aku ikut 'jalan dalam' ---> jalan kampung..


Sebelum sampai rumah paklong aku di Muar..
Kita makan dulu.. ni sebab seharian aku tak makan gara-gara tak sabar nak balik kampung..
Kenapa 3 gelas je..? Dak Kakak taknak ikut kitorang balik..



Malamnya.. berehat lepak santai bersama family paklong..
Plan asal nak tidur kat hotel area Melaka.. saja nak feel macam pelancong.. tapi verangan jelah sebab lagi best kalau tidur rumah pak sedara.. jimat duit den.. ngeh2..




Pagi esoknya.. 17 September 2014..
Melaka.. here I come.. verangan macam pelanconglah kononnya..

Kena patah balik.. botol dengan bekas susu dak Nuha boleh tertinggal pulak..
Itupun perasan sebab dak Nuha merengek nak susu.. faktor usia..?




Malu rasanya.. balik kampung tapi tak pernah nak jelajah Bandar Melaka..
Alasan klise: Takde masa..
Bersedia untuk mencari Bangunan berwarna MERAH..


Sebenarnya dah jumpa dan dah parking tapi hubby tukar laluan nak parking tempat lain..


Pusingan kali kedua menuju ke Bangunan 'Merah'..


Berjaya merakamkan gambar Bangunan 'Merah' Stadhuys.. berlatarbelakangkan 'patung hijau' itu..


Pemandangan kesemua di atas adalah dari dalam kereta..



Ok.. dah tengok.. dah nampak.. masa untuk mencari parking bermula..
Dah dapat dah jumpa.. tetiba blur tak tahu nak pergi melawat yang mana satu dulu..



Bersambung..



psstt: Reminder untuk diri sendiri ---> Esok birthday dak Kakak.. takut aku lupa.. kehkehkeh..




11 comments:

  1. Betul...nak gi jalan2 ni kena ada masa...ada duit tak de masa pun tak dpt pegi

    ReplyDelete
  2. diseberang stadhuys tu ada hard rock cafe... hehe

    ReplyDelete
  3. eh, dah ada patung ijau kat Stadhuys tu..dulu2 mcm takde..dulu beberapa thn dulu la..:)

    ReplyDelete
  4. setuju dengan Uncle..


    exit baru Tol Bukit Gambir ni..
    saya pun tak pernah try lagi

    ReplyDelete
  5. Nanti SA nak explore melaka...dari pg sampai ke mlm...tetiba rasa nak feel mcm backpackers...

    ReplyDelete
  6. Aaittt kat Muo pun ada bangunan merah ala-ala Melaka tu yer...? Hari tu saya ke Johor tapi tak sempat singgah di Muo...

    ReplyDelete
  7. Akak yang penduduk tetap ni pun sekali jer melawat kawasan. Tak terdaya lah akak nak memanjat lagi Ai ooii.. Awak tu fit, boleh la...hahahahaha. Ni dah berazam pelan2 nak gi walking kat Sungai Melaka. Nak fit macam Ai juga...hihihihi

    ReplyDelete
  8. Ohhh..... AM pun orang Muo jugak ke?Kebetulan ambik baranglah ni
    Tu yang singgah Melaka tu yeh....

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...