Followers Remaja Purba

Thursday, February 28, 2013

4.30 pagi.. apa dibuek eh daro..?



  • Akibat keletihan.. aku tidur tak sedar diri dalam keadaan pintu rumah tak berkunci..
  • Dengan alasan.. tidurkan dulu dak Nuha.. sementara nak tunggu baju siap dicuci dan nak sidailah kononnya..
  • Rupa-rupanya.. dengan aku sekali hanyut..
  • Bila dah pagi.. sayup-sayup sedar bunyi bising..
  • Rupa-rupanya dak Nuha dah bangun.. ---> bukan nak kejutkan ibu Nuha ni..
  • Masa ni baru teringat yang aku tak kunci pintu..
  • Terus bangun intai kat luar rumah.. tengok ada tak yang mencurigakan.. syukur.. takde pape..
  • Dari depan sampai belakang rumah aku pasang lampu.. kihkihkih.. ala-ala seram pulak..
  • Dalam masa yang sama, aku sibuk sidai baju.. dak Nuha pun join sekali..
  • Habis comot-momot dia tolong 'bersihkan' cik putih..
  • Semakin bijak dia sekarang.. dah pandai bukak pintu grill rumah.. sudahnya dia temankan aku kat luar rumah.. Hilang sikit rasa cuak aku.. hikhikhik..


psstt: Lain kali sila kunci pintu rumah ye mak budak..



13 comments:

  1. jemah... bahaya wat lagu tu...lenkali takmo tak mo wat mcm ni lagi k... mcm2 kemungkinan leh terjadi...

    ReplyDelete
  2. mcm tu la kebiasaannya...nak tido kan anak..mak dulu yg tertido..kdg2 bila terjaga,anak takde,tak jadi tido..

    ReplyDelete
  3. Ini kalau abah budak tahu mesti kena leter. Bahaya betul... biasa kalau nak tidurkan anak memang kita boleh hanyut sama... kakak dulu pun sama. Sebaiknya siap semua baru tidurkan..

    ReplyDelete
  4. letih sgt la tu sampai tertidur hehe.

    ReplyDelete
  5. eh.sama pulak.mlm td kitorang tido tnpa kunci gril. fendy gi kerja pagi td bru pasan. isy isy isyyyy....

    *jgn buat lg tau...hehe

    ReplyDelete
  6. saya pun kena macam ni...igt nak baring2 dulu...sekali, terlelap sampai ke pagi dgn pintu utam tak berkunci! moralnya, kena kunci dulu siap2..awal2..

    ReplyDelete
  7. Salam.

    Uiii kak.. mujur takda pa2 jadi. Penat sangat ni..

    ReplyDelete
  8. he he next tiem kena beringat ye

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...