Followers Remaja Purba

Friday, July 6, 2012

Ku susun sepuluh jari..


Kalau dalam filem P.Ramlee ada lagu 'Pukul 3 pagi'.. tapi takkan aku nak nyanyi lagu tu pulak kan.. Bangun pun sebab dak Nuha bagi 'high note' kat aku.. Kira sempatlah aku jalan selangkah dua macam budak baru bertatih nak jalan, kat 2 3 (bukan dua puluh tiga) blog.. Lepas tu.. dak Nuha tak bagi chance dah.. dia ajak aku kuak lentang atas katil lepas puas menyusu termasuk pakej muntah dan sendawa..

Itu kisah awal pagi tadi..


La ni..

Sekejap je dah hari Jumaat dan semakin hampir ke penghujung minggu.. Adakah kita masih sempat bertemu selepas ni atau adakah ini entry terakhir..?

Di kesempatan ini, aku menyusun sepuluh jari di keyboard lappy ni ---> walau tak kesemua jari aku guna tapi tetap nak mencuba.. Korang pernah try tak..(cheh.. baru nak tangkap leleh..).. Aku mohon ampun dan maaf andai ada yang terasa hati dengan entry dalam blog aku ni.. Rasanya takde kot sebab aku baca komen korang siap senyum + gelak lagi.. (memanglah mak budak.. dah kau share cite yang manis and sweet sour je..)

Apa yang ada dalam entry aku ni hanyalah dari rasa hati dan pengalaman aku sendiri.. Adalah sikit-sikit yang bikin panas tapi kebanyakkannya on d road je.. (wah.. dah lama takde cite on d road kan ---> dah lama tak main cucuk belakang ni..)


Ok.. straigh to the point.. takmo 'kona baring'..

Kita tak tau apa yang akan berlaku selepas ni.. Kekadang biarlah kita beralah walau tau bukan kita yang salah.. sekurang-kurangnya terlepas satu beban bila kita suarakan rasa hati kita kan.. Aku lebih suka suarakan di sini sebab aku tau ada silent readers yang mengikuti perkembangan teratak aku ni..



psstt: Apa yang terlintas di kepala, itulah yang ada dalam entry ni..

psstt lagi: Aku doakan moga korang semua dikurniakan kesihatan yang baik dalam menghadapi rutin harian..

last psstt: Moga persiapan dan perjalanan kenduri dak Nuha nanti berjalan dengan lancar.. insyaAllah..



23 comments:

  1. Kdg2, menangis saja pun at least boleh ringankan beban juga. Kan?

    ReplyDelete
  2. Hari ini kita lalui dulu, kisah semalam kalau menyakitkan kita maafkan ssja. Moga esok akan lebih bererti buat kita itu pun kalau Allah masih belum perintah Izrael menjemput utk ke sana...

    Moga majlis berjalan lancar..

    ReplyDelete
  3. sama2lah... semalam yg ditinggalkan mencatat seribu kenangan, ada rasa yg memaut hati masih tersimpan disudut hati tetap segar dlm memori.. bermaaf2anlah kita yek!

    ReplyDelete
  4. orang selalu kata beralah bukan bererti mengalah..cuma kita menerima hakikat yang masing2 ada pendapat masing masing..dan ia bukan mudah nak diubah..

    semoga awak ceria selalu dalam linkungan keluarga yang menyayangi awak..semoga majlis dak adik berjalan lancar..

    ReplyDelete
  5. Selamat membuat persiapan ye :)
    Moga semua nyer berjalan lancar..

    ReplyDelete
  6. harap2 berjalan lancar ye keduri uols tu...

    ReplyDelete
  7. harap apa yang ada kat blog ni semuanya manis2 belaka....

    ReplyDelete
  8. yeaa..saya pun.. suka luahkan dlm blog, tapi dlm FB, takleh sensitif, saya boleh maafkan dia, tapi takkan lupe kan ape dia dah buat kat saya...

    pst: moga Aiza dirahmati Allah...hope majlis berjalan dgn lancar...

    ReplyDelete
  9. mengalah itu mmg perlu bukan kerana kita kalah tp kerana untuk menjaga hati kita sendiri.. utk apa terus berperang dgn perasaankan? hati sakit.. adalah lbh baik kita maafkan saja apa yg berlaku terhadap kita..

    p/s: insyaAllah smp kenduri dak nuha.. :)

    ReplyDelete
  10. saya pon sama lah kak, nk minta maaf kalau dulu ada tersilap tersalah tulih masa komen... heheheh

    ReplyDelete
  11. tamo simpan dlm hati, maaf kan je lagi senang.... sama2 bermaafan

    ReplyDelete
  12. suka sangat nama nuha. comel.

    well, amalan bermaafan tu sangat mulia even kita rasa tak buat salah. minta maaf juga.

    semoga majlis lancar. btw, thanks singah dr blog kay_are and ucapan birthday tu. :D

    ReplyDelete
  13. semoga semuanya berjalan lancar buat awak..ada baby mmg bnyk rutin yg larii..x yah kejarr ehh hehe

    ReplyDelete
  14. saya maafkan anda jangan khuatir haha

    ReplyDelete
  15. Assalammualaikum kak..

    Terima kasih atas doa kesejahteraan tu.. saya pun, ambil ruang ni, nak minta maaf banyak2 ya..kalau ada salah silap dalam menulis, tersentuh kalbu ke..eceh, terlebih jiwang lak,hek3.

    Saya taktahulah kak bulan posa nnti cmna..tahun lepas, kali pertma berblog dibuln posa..memang jem otak2.huhuhu

    ReplyDelete
  16. saya jugak mohon ampun kalau ada salah silap ke dengan akak! mudahan akak dipermudahkan. doakan sy juga ok :)

    ReplyDelete
  17. salam kenal..

    nuha demankah..hingga muntah-muntah tu..

    ReplyDelete
  18. salam kenal...first time dtg cni

    ReplyDelete
  19. mudah-mudahan semuanya beres.

    ReplyDelete
  20. salam kenak..baru pertama kali singgah sini..

    ReplyDelete
  21. betul2.. memang betull.. kite tak leh predict pun ape akan jadi kat hidup kita pasni kan.. so.. nak mintak maaf gak r ni.. =)

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...