Followers Remaja Purba

Saturday, June 9, 2012

Ibu.. Ibu boleh pandu kereta ke..? erk...??


Jutaan terima kasih kepada kengkawan semua yang mendoakan perjalanan pergi dan balik aku dan anak-anak semalam.. Syukur Alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar dan selamat..

Dak Nuha tak meragam, tidur je.. aku pulak.. gugup sekejap pandu kereta.. rasa dah lurus je aku pandu tapi bila tengok.. eh! Aku dah nak termasuk lane sebelah.. nampak sangat gabra..  Lagi haru kereta dok terbersin-bersin je.. cis..


Ok, ni aku nak share cerita pasal dak Kakak.. Cerita ni merujuk kepada entry semalam..

Dak Kakak: Ibu boleh pandu kereta ke tak boleh..?
Hubby dah senyum-senyum tengok aku..

Aku: Nape pulak kakak tanya macam tu..?
Dak Kakak: Yelah.. ibu kan dah lama tak keluar rumah, ibu ingat lagi ke nak pandu kereta macam mana..?
Aku rasa nak gelak dah masa tu tapi aku cuba tahan..

Aku: Takpe.. esok kita tengok macam mana.. Kalau ibu tak boleh pandu, kita cancel pergi office ibu ok.. (saje nak tengok reaksi dak Kakak)
Dak Kakak: Alah ibu.. takpelah.. kalau ibu tak boleh pandu takpelah, kita tunggu babah cuti..

Alah.. kesian je nada suara dak Kakak.. Aku senyum je..


Itu kisah semalam.. Hari ni pulak nak keluar lagi.. ops.. tak boleh ye kakak sebab malam nanti ada Kem Bestari Solat kat TDBi.. Lagipun babah kerja..




psstt: Kekadang rasa lucu bila soalan yang tak terjangkau dek fikiran dari anak-anak..

psstt lagi: Semalam lalu je depan Setia City Mall.. sabar.. sabar.. mak budak.. tak lari shopping compleks tu.. hikhikhik..

last psstt: Kat Klang Sentral ada jualan back to school.. nak cari kasut dengan beg sekolah anak-anakler..

12 comments:

  1. hari ni petang nanti ingat nak gi usha setia mall tu la..

    ReplyDelete
  2. sabar2.. lari lari shoping complex dikejar.. hehehe

    ReplyDelete
  3. Dak kakak punya naluri kasih-sayang yg tinggi kan. Itulah walau setakat baca N3 tapi kakak dapat rasakan dia amat prihatin.. Bagus juga dia jadi anak sulung...

    Shoppinglah apa lagi gaji pun kakak rasa belum guna sebab duduk rumah 44 hari...

    ReplyDelete
  4. Anak2 pun tahu cuak juga ya... :)

    ReplyDelete
  5. zulfikar hazri:
    nak ikutttttt... hehehe..


    pha is:
    dalam kepala, bilalah dapat ke sana.. ;)


    Kakzakie:
    Walaupun dia asyik nak main je tapi bab jaga dak Nuha Alhamdulillah dah boleh harap tapi dengan syarat dak Nuha dan siap menyusu.. ;)

    itulah kak.. en. suami geleng kepala.. ;)

    ReplyDelete
  6. nur anis:
    apa dia fikir lepas tu tak pulak akak tanya kat dak Kakak.. ;)


    kakcik:
    itulah kak.. mungkin sebab dah sebulan lebih saya dalam rumah tak keluar2.. ;)

    ReplyDelete
  7. Dak kakak tanya tu sebab nanti nak suruh mama jadi supir dia...

    ReplyDelete
  8. Emm langkh pnjng dah lah yer... kita pun sabar je ni.. elok hbis pntng elok2 masuk buln posa.. pastu apa lgi masa shoppinglh.... beli bju rayooo. hoho

    ank2 kdg tu pmikirn depa memng tak terjgka pun..mudhn bertambh bijklh yerr..

    ReplyDelete
  9. Salam. akak! hahahahaha, hamboi, kemain, terus pegang stereng,hahahaha. Seronok le tu, dah habis pantang, hhehehe.

    #firstly, saya minta maaf, lama tak bw. sibuk dan..bak kata akk, membuat perubahan, kah3. org len renovate shari, oden renovate blog sminggu..slow melow mmg cmni,hahahaha.
    #cehh, salahkan mouse plak, hak3. bila free, akk cba la klik link BTemplates kat entry tu. mana tau ad yg berkenan.

    ReplyDelete
  10. selalu dgr org yg ada anak sulung perempuan nih..cam gini lah..
    anaknya ambik berat..memahami..
    :D

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...