Followers Remaja Purba

Monday, June 29, 2009

Ahad... Zoo Negara...

28 JUN 2009 (Ahad)

Pagi… Aku dua urusan…
Satu: ada cabutan bertuah untuk semua penduduk TDBi.
Dua: Lawatan sambil belajar ke Zoo Negara.

Hubby minta aku uruskan kakak Irah, hubby uruskan pasal rumah tapi memang tak bertuahlah masa tu sebab S&P rumah takde, tertinggal kat office, kesian kat hubby.

Ok berbalik pada cerita ke Zoo Negara:

Kelam-kabut sikitlah sebab lewat bangun. Hantar kakak Irah ke sekolah, dia naik bas, aku follow guna kereta. Lepas hantar kakak Irah, aku ambil kakcik sebab dia pun nak ikut sama. Ini kali pertama aku lepaskan kakak Irah tanpa aku ikut sebelah dia.

On d way to Zoo Negara, kitorang ikut Mahameru, jalan sesak sebab ada International KL Marathon 2009, sampai di Zoo Negara pukul 9 lebih, aku terlewat sampai.

Harga masuk ke ZOO NEGARA:
RM15.00 – Dewasa (13 tahun ke atas)
RM6.00 – Kanak2 (3 tahun ke atas)

Kalau ke Zoo Negara, aku suka tengok pertunjukkan singa laut.




Kitorang lepak kat Zoo sampai tengahari, penat. Penat dukung ammar, dia malas nak jalan pun ye.


Makan time, lebih kurang macam KFC.


Masa nak balik:
Penjaga ular sawa promote ambil gambar dengan ular sawa dan kuda padi dia untuk RM20 2 keping, lepas tu extra lagi dapat ambil gambar guna camera sendiri. Kalau ikutkan tak boleh sebab kalau guna camera sendiri kena bayar RM10 untuk 3 keping gambar. Penjaga tu cakap kitorang memang kelakar & sporting, sporting sampai menggigil badan ambil gambar dengan ular sawa tu. Aku tak takut tapi geli dengan sisik ular tu.

tiada gambar sebab gambar blur.


Petang:
Smpai rumah pukul 4 lebih, siapkan makanan untuk kakak Irah Seronok sangat dari pagi tadi. Akku keletihan teramat tapi sempat basuh baju, kat depan rumah dah mula sibuk sebab malam ni ada majlis suai kenal/beramah mesra dengan penduduk TDBi tempat tinggal aku ni.

No comments:

Post a Comment

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...